Tuesday, August 27, 2013

6 עצות על איך להיות featured ב-Google Play

6 עצות על איך להיות featured ב-Google Play

שלום לכולם,
היום אני אמשיך את הקו של הפוסט הקודם ואכסה נושא פחות טכני אבל שלדעתי חשוב לא פחות למפתח האפליקציות הממוצע.

עם יותר מ-1,000,000 אפליקציות ב-Google Play, המשימה של משיכת תשומת הלב של משתמש הטלפון החכם הממוצע נעשית קשה יותר ויותר.
מהצד השני Google נעשית מודאגת יותר ויותר בשאלה; "איך המשתמש שלנו ימצא את האפליקציות הטובות ביותר בצורה המהירה ביותר בין שלל האפליקציות הקיימות?"


ע"מ לנסות ולפתור את הבעיה הזו Google החליטה על מנגנון בו אפליקציות יעברו פילטור ע"פ סט של חוקים ואלה העומדות בתנאי הפילטר יכולות לקבל מעמד מיוחד של featured או staff picked.
הנה ציטוט של Google כפי שמופיע כאן:
Each week the Google Play editorial staff selects a new set of apps to promote in its popular Featured and Staff Picks collections.The Featured collections highlight the latest and greatest app and game titles available for Android. Category featuring highlights the best and most popular apps in the top categories. Staff Picks collects all recently featured apps and games on Google Play. To better reach tablet users, there’s a special Staff Picks collection that highlights the best apps for Android tablets.
אז השאלה היחידה היא איך עוברים את המבחן להיות featured... ובכן זו בדיוק הסיבה שבגללה אנחנו כאן!
הכללים נסובים סביב 6 נושאים עיקריים:

1. תאימות למערכת ההפעלה:

בעיקרון Google מבקשת ליצור כללי "כללי משחק" לכל האפליקציות כך שהמשתמשים ידעו איך לנווט באפליקציה שלך מההתחלה וכל חוויית השימוש שלהם תהיה אינטואיטיבית וקלה יותר ולכן נעימה יותר.

כמה דוגמאות עיקריות כוללות:
  1. אל תשנה או תתערב בפעילות הניווט הבסיסי של Android שהינו: back, home, recents.
  2. השתמש בתבנית הניווט של back ו-up.
  3. על כל הדיאלוגים והפופ-אפים להיות ניתנים לביטול באמצעות כפתור ה-back.

2. יציבות ועמידות:

  1. אל תתן למצב בו המשתמש לא בטוח מה קורה באותו רגע לקרות, עשה זאת כך שהמשתמש יודע בוודאות סבירה מה יקרה כאשר המשתמש יגע, ילחץ או יחליק את האצבע שלו על כל חלק מהמסך.
  2. נסה לגרום לכך שתהליכי אתחול מסך וטעינת ותוכן תהיה שקופה למשתמש ככל הניתן ובמקרים בו אינך מסוגל לעשות כן, דאג שתהיה הודעה הולמת.
  3. אל תחכה שהשוק יבדוק את האפליקציה שלך - כתוב לעצמך תכנית בדיקות מסודרת ובצע בדיקות רבות על כל מכשיר עליו אתה יכול לשים את ידייך עליו ושאתה מתכנן לתמוך בו כולל שימוש ב-"strict mode" ובשאר הכלים שמערכת ה-Android מעמידה לרשותך.
  4. מצב בו האפליקציה; קופאת, קורסת, נסגרת או מתנהגת בצורה לא צפויה הינו באופן כללי לא טוב :)

3. עיצוב:

 עיצוב ממשק משתמש ייחודי, צבעוני, חדשני ומעניין זה נפלא אבל זה ממש לא הכל.
  1. שים דגש על עיצוב אינטואיטיבי, כיפי וקליל ע"י שימוש בתבניות רבות כמו:
    1. השתמש באנימציות ע"מ להגיד למשתמש דברים שאינם ברורים כמו אנימציית ה"זכוכית הדבוקה" ב-Nexus vanila launcher כאשר אתה מגיע למסך הבית האחרון מכל צד (אם מתיאור הטקסט לא הבנתם על מה אני מדבר אז כך בדיוק המשתמש שלכם מרגיש תסתכלו על התמונה  :) ).
    2. העדף תמונות על פני תגיות טקסט (עוזר גם ללוקאליזציה) והעדף אייקונים הנראים כמה שיותר כמו משהו אמיתי.
    3. חשוב הרבה על מתן כמה שיותר אפשרויות קסטומיזציה כך שהמשתמשים יוכלו לעשות את האפליקציה שלך לשלהם וכך יקשרו אליה וישתמשו בה יותר.
    4. למד את המשתמשים שלך - השתמש ברשתות חברתיות ע"מ להציע למשתמשים שלך מה שיש סיכוי טוב בירצו בלי שיבקשו.
    5. זכור מה המשתמשים שלך אוהבים - אם המשתמשים שלך ביקשו משהו, אל תגרום להם לבקש זאת פעם שניה.
  2. תמוך בכמה שיותר רזולוציות עם העדפה ברורה לתמיכה ברזולוציות גבוהות של 720P ומעלה.
  3. תמוך בכל גדלי המסך אותם אתה יכול לבדוק! (השתמש בכל מה ש-Android נותן לך על מנת לבצע זאת בדיוק כמו: Fragmentsmultiple resource folders ועוד...).
  4. כשאתה מעלה את האפליקציה שלך ל-Google Play קח את הזמן והשקע בכל התוכן האפשרי:
    1. צור והעלה את כל התמונות וכל האייקונים בכל הגדלים האפשריים.
    2. תמונות מסך של מסכים נבחרים.
    3. השקע זמן ומחשבה בכתיבת תיאור ממצה, תיאורי וטוב.
    4. דירוג בגרות (maturity rating) הוא חשוב מאוד משפטית ולכן יש להשקיע בו מחשבה רבה.

4. הוגנות והגינות:

  1. יש מספר פעולות שמהוות "דגל אדום" אל מול בוחני והתוכן והעורכים של Google Play והצעתי היא להתחמק מהן בכל מחיר, המכנה המשותף של פעולות אלה הן פעולות שנתפשות ע"י Google כתחמון של משתמשי הקצה ע"מ לקבל משהו שלא כפי שהם התכוונו אליו, רשימה של דוגמאות יכולה להיות:
    1. בקשה עבור permission שאין צורך בה עבור הפעולה המוצהרת של האפליקציה (גם אם בפועל אתה לא עושה איתה דבר).
    2. הורדה והתקנה של אפליקציות אחרות מתוך האפליקציה שלך.
    3. הצעה של "טובות הנאה" כמו badges או משהו דומה עבור מתן 5 כוכבים או תגובה תומכת באפליקציה.
    4. אי תאימות בין ה-maturity rating והתוכן של האפליקציה.
    5. ביצוע כל פעולה ללא רשות מהמשתמש (בעזרת permissions או בקשה ישירה מהמשתמש) וללא איזכור הפעולה בתיאור האפליקציה ב-Google Play.

5. כבוד למשתמש וידיעת מקום המכשיר בחיים האמיתיים:

מאוד קל למפתח לשכוח כי המשתמש ישתמש באפליקציה שלו בעולם האמיתי ולכן יש לדאוג לא לגרום לשתמש לעבור על כללי נימוס בסיסיים כמו:
  1. אלא אם כן זה חלק מהותי בפונקציונליות של האפליקציה, אל תנגן מוזיקה מכל סוג כשהמסך סגור, הטלפון "נעול" או שהאפליקציה ברקע (מקרה של יוצא מן הכלל - האפליקציה היא נגן מוזיקה).
  2. אלא אם כן זה חלק מהותי בפונקציונליות של האפליקציה, אל תנגן שום סאונד מכל סוג כשהמסך סגור, הטלפון "נעול" או שהאפליקציה ברקע (הניגון הוא להודיע על הודעה שחשובה למשתמש והסאונד הוא קצר או לחילופין הסאונד שמשמש ברירת מחדל להודעות).

6. עשה שיעורי בית!

מוכשר ככל שאהיה, אני לא יכול לכסות את כל המידע שקיים בכל הדפים, מדריכים, רשימות כללים ובלוג פוסטים אותם איזכרתי בפוסט זה ובוודאי ובוודאי לא אוכל לכסות את הר המידע הקיים בנושא זה ברשת אז עליכם להיות מעודכנים ברמה סבירה ולחפש מידע חדש שיוצא בנושא, נקודה טובה להתחיל היא מכאן:
ככל שתתעניינו ותקראו יותר כל תהיה לכם אפליקציה מוצלחת יותר באופן כללי וכתוצר לוואי תוכלו להגיע לתשומת ליבם של עורכי ה-Google Play ולהיות featured.
כרגיל אני אשמח להשתמש בבמה הזו ע"מ להזמין אתכם להצטרף לרשת קבוצות ה-GDG שיש לנו ברחבי הארץ:

 Royi is a Google Developer Expert for Android in 2013, a mentor at Google's CampusTLV for Android and (last but not least) the set top box team leader at Vidmind, an OTT TV and Video Platform Provider. www.vidmind.com



No comments:

Post a Comment